Onsdag

Varma nätter nu, var lite svårt sova i natt p-g-a- det. Det hjälpte inte med öppet fönster.

Började med att vattna allt , slangkopplingarna lossnade ett par gånger så vattnet sprutade och jag blev också duschad 😦 .

Efter middagsvilan gav jag mig ut för att leta efter ett par jeans i nån affär. det är inte lätt hitta en storlek som passar. men till slut så. Flera gånger har jag hittat lämplig storlek och bra byxor i vår secondhandaffär, men tänkte jag skulle kosta på helt nya denna gång. Lite andra inköp också , plus en sväng till apoteket. Hade tänkt klippa gräs, men det var för varmt, så det är uppsatt på framtida göromål.

Vi är ju några som följde en katt som hette Sixten i hans blogg. Men han har lämnat detta jordelivet och vi har saknat honom och hans kloka ord. Nu har jag hittat en värdig ersättare som heter Kerstin och är katt hos familjen Strömstedt. Hon skriver dikter och ibland sjunger en trudelutt , hellre än bra 😀 Är en riktig ordvrängare och får ihop det bra 😀 . Idag t.ex. funderade hon över ”ölgetter” , såg framför sig en flock getter med öl. Men så skulle de sys fast i något tyg! Hon finns på Instagram ”kerstinströmstedt” . Husse heter förstås Niclas och matte Jenny. Husse intygar att det är Kerstin själv som skriver 😀

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar