Lördag

En riktigt varm sommardag. Man hinner ju inte ställa om sig , så fort förändras temperaturen.

Åkte till gravarna idag, först till Kyrkogården här i stan och fortsatte sedan till Odensvi. På hemväg åkte jag till Lindas trädgård i Gamleby, när jag ändå åkte nästan förbi. Den bästa trädgården här i trakten. Så mycket blommor och andra växter. Förstår inte hur de hinner sköta allt detta, vad jag förstår så är de väl bara 4 personer som jobbar där. Varmt var det , fick stå i kö en bra stund. Kassan har de utomhus och allt är corona-säkert. Det blev lite som följde med hem. Tur att man inte har råd köpa hur mycket som helst, för då hade jag väl fyllt hela bilen!

Hem och tog en försenad eftermiddagsvila, somnade t.o.m. ett tag. Gick sedan ut och fortsatte rensningen mellan plattorna m.m. Fick avbryta efter en stund, för det var för varmt. Väntade en stund och fortsatte sedan igen. Planterade det jag köpt och vattnade där det bäst behövdes.

Sedan har jag suttit ute i sällskap med katten Zid tills kl. var 22.00. Ville ju inte gå in.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lördag

  1. IngBritt skriver:

    Så fint i det växthuset … Ja Zid är fin också..

Lämna en kommentar